Czas na Toruń. Od dziś ENERGA oferuje nowe usługi

Mieszkańcy regionu toruńskiego mogą już rozliczać się z ENERGĄ według rzeczywistych, samodzielnie odczytanych wskazań licznika. Od dzisiaj spółka wprowadza w tym regionie dwie nowe usługi: rozliczenia rzeczywiste oraz liczniki przedpłatowe na życzenie.

Rozliczenia rzeczywiste to całkowicie bezpłatna usługa, która umożliwia kontrolę zużycia energii w oparciu o aktualne wskazania licznika, co z kolei  pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać. Od teraz można już samodzielnie rozliczać się ze zużywanej energii w oparciu o podawane przez siebie stany licznika. Będzie można to zrobić w dwojaki sposób: poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz poprzez sieć Via Moje Rachunki.

Kilka miesięcy temu ENERGA rozpoczęła wdrażanie tej usługi w poszczególnych regionach swojego działania. Do tej pory zdecydowało się na nią ponad 22 tysiące  gospodarstw domowych, z czego aż 75 % korzysta z niej za pośrednictwem eBOK.

Rozliczenia rzeczywiste to kolejna oferta ENERGI ułatwiająca odbiorcom zarządzanie i kontrolę zużycia energii elektrycznej. Inną możliwością pozwalającą na regulowanie opłat za energię zużytą, a nie – prognozowaną, jest usługa Rozliczenia pre-paid, czyli  instalacja licznika przedpłatowego na życzenie. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne dla osób wynajmujących mieszkania, garaże,  domki letniskowe, itp. Usługa ta jest odpłatna - opłatę instalacyjną można wnieść jednorazowo lub w niewielkich ratach miesięcznych (od 5,99 zł netto).

Licznik przedpłatowy działa podobnie jak telefon na kartę (pre-paid) – trzeba zakupić kody doładowania. Licznik automatycznie odłączy prąd, gdy zużyje cały zapas energii. System ten pozwala na dowolną częstotliwość zakupów porcji energii. Klient sam decyduje, czy chce kupować porcję energii wystarczającą na kilka dni, tydzień czy miesiąc.

Jak kupić porcję prądu:

***

Obie usługi to część innowacyjnej linii produktowej pod nazwą Smart Eco, które  umożliwiają bardziej racjonalne użytkowanie energii, a tym samym obniżenie wydatków. W ramach Smart Eco ENERGA  proponuje takie usługi, jak audyt energetyczny, certyfikacja energetyczna, liczniki przedpłatowe, a nawet innowacyjne formy reklamy.  Smart Eco to również możliwość instalacji infrastruktury technicznej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne), a w niedalekiej przyszłości również możliwość odsprzedaży wyprodukowanych nadwyżek po atrakcyjnej cenie. Grupie Energa pozwoli to zwiększyć wymagany prawem unijnym udział energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, a klientom na pozyskanie własnego źródła taniej energii.. Smart Eco to również usługa polegająca na takiej formie współpracy z klientami, aby nie zużywali prądu w godzinach jego największego zapotrzebowania.

Rozwiązania Smart Eco pozwalają na tańsze korzystanie i efektywne zarządzanie energią (audyt, rozliczenia), jej wytwarzanie (technologia), a nawet wykorzystywanie do celów promocyjnych (reklama). Pozwala konsumentom na udział w procesie racjonalnego wytwarzania i zarządzania zużyciem energii – a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, producentem energii oraz współtwórcą oferty.

Więcej informacji na stronie www.smarteco.pl oraz w Telefonicznym Biurze Obsługi Klienta pod numerem telefonu 801 363 742 (801 ENERGA) lub 24 266 24 28  od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 20.00